Notícies

Enviada per administrador el 26/Mar/2012 - 17:49

Imatge 0 per Celebrada la XIV edició de la Pocatraça, segona prova de la Copa Catalana i Campionat de Catalunya per equips
La neu dels darrers dies obliga a modificar l'itinerari per evitar els pendents pronunciats, que tenen més risc d'allaus

L'equip de Corremonts, format pel Manel Ramon i Muñoz i l'Albert Pérez Monfort, primer classificat de veterans i Campions de Catalunya per Equips

Núria, 25 de març de 2012. – Aquest diumenge, amb una meteorologia esplèndida, a la Vall de Núria es va disputar la 14ena edició la Pocatraça, cursa d'esquí de muntanya organitzada pel Centre Excursionista d'Olot juntament amb la Vall de Núria, puntuable per la Copa Catalana d'esquí de muntanya i Campionat de Catalunya per equips. Amb sortida i arribada en el Santuari de Núria la prova va constar de tres pujades i tres baixades amb un desnivell positiu acumulat d'uns 1.550 metres.

A causa de les nevades de mitjà de la setmana passada, que van deixar prop de 80 centímetres de neu nova a les cotes altes de la vall, i per raons de seguretat, l'organització va decidir modificar l'itinerari previst per buscar pendents no excessivament pronunciats i minimitzar el màxim el risc d'allaus. Així, es va passar d'un primer itinerari proposat molt tècnic, a un altre sense massa complicacions tècniques, però igualment molt interessant.

El recorregut s'enfilava en direcció al Nou Creus per desviar-se cap a l'esquerra i prendre un petit corredor amb força pendent que calia fer a peu, però on no era necessari posar-se els grampons. Passat aquest tram, i després d'uns pocs metres més de pujada amb esquís, arribava la primera baixada amb neu força bona, però amb algunes pedres amagades que feien la punyeta. La següent pujada portava els participants fins al Coll de Nou Creus amb un últim tram de carena. Aquest punt dividia l'itinerari llarg i el curt. Per poder fer l'itinerari llarg calia arribar-hi amb un màxim de 2 hores i 15 minuts. Des del Nou Creus es baixava cap a la Vall de Carançà per un pendent amb força bona neu. Després d'aquest descens s'iniciava la darrera pujada d'uns 400 metres de desnivell, que portava novament al coll de Nou Creus, on s'iniciava la baixada directa, d'uns 1.000 de desnivell, fins al Santuari de Núria. En aquesta baixada la neu estava molt canviant, començava amb neu dura, per continuar amb neu crosta i acabar amb neu primavera.

Després de l'arribada de tots els corredors es va procedir al lliurament de trofeus de la prova i del Campionat de Catalunya per equips.

Podeu accedir a la classificació de la cursa des de l'agenda.

Cal destacar que en categoria de veterans els guanyadors de la prova i campions de Catalunya per equips, amb un temps de 2h:40:58 i la 15ena plaça de la general, van ser el Manel Ramon Muñoz i l'Albert Pérez Monfort de l'equip Corremonts. Amb aquesta victòria l'equip de Corremonts porta dos primers llocs a les dues proves celebrades de la Copa Catalana d'esquí de muntanya i encapçalen la classificació en aquesta categoria.